V prvním díle jste se mohli dočíst 3 způsoby, jak SUPEROBCHODNÍCI pracují s odmítnutím. Neberou odmítnutí vážně, připraví si reakce, jak budou na případné odmítnutí reagovat a udržují si emoční odstup tzn. nenechají se odmítnutím ovlivnit a srážet si s ním sebevědomí.
SUPEROBCHODNÍCI ví, že „Toto není o nich. Pro odmítajícího by mohli být jakýkoli jiný obchodník.“ Chápou, že odmítnutí není zaměřeno na jejich osobu. Místo toho může být důvodem odmítnutí např. nesprávné načasování, špatná zkušenosti s předchozími obchodními zástupci, obchodní podmínky, hospodářské výzvy, a dokonce špatná nálada z „domácích“ důvodů.
Primárním cílem SUPEROBCHODNÍKŮ je prodej na co nejvyšší úrovní bez ohledu na to, jak na ně bude reagovat okolí. Jejich „muška“ je zaměřená na právě vykonávaný úkol/cíl pro který se snaží najít oporu v názorech „influencerů“, „opinion leaderů“, v informacích o produktu/službě, historických faktech, současných trendech či trendech budoucích. Poté se zaměří na schopnost daného cíle přežít v reálném světě, nebo se snaží pochopit cíle kupujícího a podobně. Odmítnutí je pro ně jen jedna z možností v celém obchodním procesu. Bez ohledu na možné problémy se soustředí pouze na obchodní cíl, a ne na použitá slova.
SUPEROBCHODNÍCÍ ví co jejich zákazník potřebuje, co chce a co nabízí. Načasování, přesnost a vlastní provedení jsou jejich cestou k úspěchu. Proaktivně pozitivní přístup je pro ně automatismem. To vše snižuje pravděpodobnost střetu s odmítnutím.
Mátě některé z výše uvedených návyků? Jak pracujete s odmítnutím vy?