Představte si, jak Vám k výběrovému řízení na nového obchodního reprezentanta přijde dokonalý EXTROVERT a dokonalý INTROVERT. Koho z nich byste si vybrali? Nebo vybrali byste si vůbec?
Všeobecné mínění je, že nejlepší prodejci jsou extroverti. Důvodem je fakt, že to jsou přátelští, bezstarostní a otevření jednotlivci, kteří jsou známí svou schopností najít společný jazyk a navázat kontakt s téměř každým. „To se pak musí prodávat, řekne si introvert.“ Na co však u těchto lidí méně myslíme je fakt, že lidé s takovouto osobností se snadno rozptylují a snaží se být středem pozornosti. Z těchto důvodů jim často chybí schopnost naslouchat, a to, jak víme, je pro prodej velmi důležité. „Nemůžu si pomoci řekne si extrovert.“ Introverti jsou naopak hlubokými mysliteli. Jsou více zaměřeni na cíl/výsledek a umí poslouchat. „Skvělé řekne si extrovert.“
NIKDO z nich. Dokonalý extrovert nebo dokonalý introvert prakticky neexistuje. Proto nevybírejte mezi těmito dvěma osobnostmi. Může to být zavádějící. Nejlepší obchodní reprezentanti jsou vlastně mezi těmito 2mi osobnostními charakteristikami. Jsou to tzv. Ambiverti (Centroverti). Ambivert je typem osobnosti, která kombinuje obě vlastnosti, zhruba půl na půl a vytváří tak podhoubí pro dobrého obchodního zástupce. Ambivert je přátelský, otevřený a naslouchá vašim klientům.