6 vlastností, které mají nejlepší prodejci!? Díl II.

Zavřeli jste oči a představili jste si dokonalého obchodního zástupce? Vybavili jste si v I. dílu zmiňované vlastnosti
Optimismus a Schopnost naslouchat (empatie)? Zde je díl II. s dalšími 2mi charakterovými vlastnostmi.

3. Odpovědnost a disciplína

Odpovědnost a disciplína pomáhají dobrým prodejcům dělat svou práci bez ohledu na to, co prodávají. Při práci
skutečně pracují. Jejich myšlenky se týkají klientů, plánů a účinných nástrojů.  Dobří obchodníci jsou vždy připraveni na rozhovor, ukázku nebo schůzku s klientem. Jsou zodpovědní, takže se nedívají na materiály pár minut před začátkem, ale připravují se dopředu. Mají kázeň sledovat, zavolat nebo udržovat e-mailovou komunikaci. Jejich práce nekončí, když je obchod uzavřen. Jakmile se stane zákazník jejich klientem, pracují s vyhlídkou dlouhodobé spolupráce. Budují osobní vztah s klientem tak, aby se z něj stal loajální zákazník. To, co způsobuje, že je osoba odpovědná, je její schopnost rozpoznat své chyby, neobviňovat ostatní, ale místo toho se snažit najít cestu ven.

 

4. Být chytře aktivní

Mezi nejlepší vlastnosti dobrého prodejce patří být aktivní, což ne vždy znamená být efektivní. Říká se, že vysoký
počet uzavřených obchodů je nejpřesnějším ukazatelem toho, že prodejci jsou aktivní v práci. V tomto smyslu koreluje aktivita s výsledky. Více e-mailů znamená více schůzek, které vedou k většímu počtu předaných obchodních sdělení, které zase přinášejí více uzavřených obchodů. Není to však vždy ukazatel účinnosti.

Chytrá věc je investovat více času do shromažďování informací o vaší perspektivě. Vždy je lepší věnovat dostatečný čas jednomu zákazníkovi, uzavřít obchod a získat věrného zákazníka, spíše než „střílet municí“ na velké množství zákazníků nezískat nic. Je to pravidlo kvality před kvantitou, nicméně existují druhy obchodu, kde bez kvantity není výsledek. Další věc, kterou je dobré vědět je, že dobrý prodejce používá techniky, které fungují. Jakmile se jim totiž podaří uzavřít obchod pomocí konkrétního přístupu, zkusí to příště znovu, byť s jiným zákazníkem. Samozřejmě bere v úvahu všechny možné rozdíly mezi zákazníky a zůstává flexibilní. Konečně být aktivní neznamená pracovat nepřetržitě 10 hodin denně 6 dní v týdnu. Vskutku! Inteligentní prodejci plánují svůj den, týden, měsíc dopředu. Pracují efektivně, pamatujete? Dávají si pauzy, odpočinek a nezapomínají na svůj spánek.